петък, 18 януари 2013 г.

Дроб серии


Техника на изпълнение.

Използването на разтоварващите дроп серии става в точката на отказ. Вместо да спрете до тук, веднага намаляте тежестта и продължавате работната серия. Да предположим, че правите серия с 30 кг щанга 10 повторения и сте до тук със силите си, веднага след това махате 5 килограма от тежестта, т.е. стават 25 кг и правите още доизпомпващи повторения, могат да са толкова, колкото сили имате.

Защо да използвам дроп серии?

Това води след себе си до по-голямо напомпване и повишено кръвоснабдяване. Дроп серии можете да изплнявате както при работа с машини, така и при работа със свободни тежести! При работата с машини е по-безопасно, но по-ефективно е, ако упражненията са основно базови, със свободни тежести. Защото така влияете директно върху повече фибри. Един мускул, за да е голям и добре изглеждащ трябва повече да ги натоварваме, но все пак с мярка.

Колко да се почива между дроп сериите?

За големите мускулни групи като бедра, гръб, можете да си позволите повече почивка, за по-малките, като бицепс, рамо – по малки почивки.

Суперсерии


  • суперсерии с базови фитнес движения – например клек с щанга зад врат с бенч преса за гърди. Когато търсим повече кръв в мускулите цялостно.
  • суперсерии с изолиращи фитнес движения – например концентрично сгъване за бицепс с обратно сгъване на права щанга за предмишница. Във фаза на дълбок релеф.
  • суперсерии с базово и изолиращо фитнес движение – например френски преси за трицепс от тилен лег с екстензия с една ръка зад и над главата. Когато искаме да намали мазнините в областта на ръката.
  • суперсерии с голяма и малка мускулна група – например бенч прес и сгъване на щанга от стоеж. В преходна фаза за релеф.
  • суперсерии за различни топографски разположени мускулни групи – например флайс с дъмбели за горна част на гърдите с раменни разтваряния за задна част на рамената. Това е добре когато няма свободни уреди в залата.
  • суперсерии според принципа “бутам-дърпам” движения – например избутване от лег с чукчета. Координация и баланс.
  • суперсерии само със свободни тежести – например раменни преси с гири, в суперсерия с раменни разтваряния.

В тези случи се изисква пределна:

  • мотивация
  • концентрация
  • 100 % връзка мозък-мускул
  • правилна техника на изпълнение

Повторенията имат значение

Суперсериите, за тях не сме уточнили още, с какви повторения да бъдат прилагани. Това зависи от:
  • целта ни
  • тренираността ни
  • възстановяването ни

Тези 3 фактора, определят колко повторения. Тези повторения определят кои фибри, от горепосочените ще натоварвате. Реално, това което тренираме и подаваме като сигнал, това ще видим след това в огледалото. Ако тренираме само с:

  • 8 повторения – влияем основно върху белите мускулни влкана и твърдостта на мускула.
  • 10 повторения – влияем основно върху розовите мускулни влакна и обема на мускула.
  • 12 повторения – влияем основно върху релефа на мускула и неговата еластичност.
  • 15 повторения – влияем основно върху повърхностният релеф и фитнес изглед на мускула.


Виждате сами, че всичко е от значение. Нали? Повторения, как ще сформираме суперсериите, с кои фитнес движения и т.н. Но ползите от това са много:

  • чувствате се тренирани
  • чувствате се свежи и пълни с кръв в цялото тяло
  • чувствате се пълноценни
  • чувствате се живи
Как да възстановим след такава тежка фитнес тренировка със суперсерии?

По два начина:
  • храна
  • добавки
Могат да се добавят и методи като масажи, сауна и други.

И помнете преди тренировка винаги загрявайте добре. По-добре е да отделите 5 минуги за загрявка, отколкото след това да не тренирате месеци.

Ако искате да добавите нещо или просто да изразите мнение, можете да го направите като драсните един коментар под статията.

неделя, 6 януари 2013 г.

Кисело мляко


Кисело мляко за здраво сърце и кости

Киселото мляко е богат източник на калций за задоволяване нуждите на организма на човека. Калцият поддържа възбудимостта на сърцето. Калцият има и изключително голямо значение за правилното и нормално функциониране на нервната система. Стимулира действието на жлезите с вътрешна секреция и ускорява съсирването на кръвта.Киселото мляко е незаменим източник на калций за хората, които страдат от лактозна непоносимост, а също така и за жените на средна възраст, които страдат често от деформация на костите поради недостиг на калций. За да има здрави кости, всеки човек в зряла възраст, трябва да консумира поне една кофичка кисело мляко на ден. При по-възрастните хора, дозата е необходимо да се удвои.

Кисело мляко за имунната система и по-бавно стареене

Като цяло киселото мляко има имуностимулиращ ефект. То е ефикасно средство против диариите, запека и други стомашно-чревни болести. Помага за главоболието и е особено известно за премахването на махмурлука. И благодарение на всичките си тези лечебни свойства киселото мляко допринася за по-бавното стареене на организма.

Кисело мляко като храна за кърмачета

Благотворното въздействие на киселото мляко върху развитието на детския организъм се дължи на по лесното смилане на киселото мляко и по-лесното му понасяне, по-доброто използване на белтъка, калция и желязото и заради неговите лечебни и тонизиращи свойства.

Използване на кисело мляко при животновъдството

Киселото мляко е много ефикасно средство при лекуването на телата от стомашно-чревни разстройства и болести при животните. Прибавянето на кисело мляко в храната на животните значително подобрява тяхната имунна система, здравословното им състояние и съответно подобрява качеството на месото и продуктите, които се получават от тях.