събота, 20 октомври 2012 г.

Защо трябва да пием вода


Широко разпространено е сред начинаещите във фитнеса – особено тези, които искат да отслабнат - мнението, че не трябва да се пие вода.
Хората, които тренират от по-отдавна, са наясно колко, и защо е важно да се пие вода, но се надявам тези, които сега започват да видят тази тема и да не допускат тази грешка да подлагат тялото си на “водна диета”, защото единственото, което ще загубят като килограми по този начин е вода, която бързо ще възстановят, след като започнат отново да я пият – и нито грам мазнина.
Студената вода се абсорбира по-бързо от топлата, което пък по-бързо премахва усещането за жажда и може да подведе. Напитките, съдържащи захар се усвояват почти толкова бързо, колкото водата. Тези напитки увеличават издръжливостта при по-продължителни тренировки. Ако обаче целта е да се свалят килограми, пие се само вода, защото подсладените напитки ще осигурят енергия на работещите мускули и вероятно ще възпрепятстват използването на мазнините за енергия.
При студено време потенето е по-малко, но пък за сметка на това производството на урина се увеличава, затова е важно да се пие вода както в студено, така и в топло време.
Очаквам мнението ви в коментарите под статията.

четвъртък, 11 октомври 2012 г.

Полезен съвет относно как да спазваме диета


Когато става въпрос за спазване на диета се задава следния въпрос " Как успяваш".
Преди да започнете да спазвате диета, трябва да имате план. Трябва да си направите списък с храна, която ви е нужна и се старайте да спазвате този списък както трябва. Не трябва да се изкушавате, а ако случайно се изкушавате пийте много вода и не мислете за нещата, които не бива да ядете. Заедно с продуктите трябва да се съобразите и за каква цена става въпрос. За работещите, мога да препоръчам да си пазаруват примерно всяка неделя, да обиколите 2-3 места да си купите всичко нужно и да знаете, че хладилникът ви е пълен. За да не губите време всеки ден да пазарувате, защото все пак сте работещи хора. Докато тези които са ученици или просто не са работещи, нямат тези проблеми.
Пробвайте и споделете мнението си с нас в един коментар под статията. Също така можете да споделите с нас вашият списък с храна какво съдържа.

вторник, 2 октомври 2012 г.

Кардио след силова тренировка


Много хора правят след тренировка продължителни кардио тренирвоки. Имам в предвид около 30-40 минути монотонно кардио. Кардио след тренировка, с цел изчистване, е добра идея, но според мен, 30 минути са много - при вече изчерпан гликоген, започва използване на мазнините за осигуряване на енергия 15-20 минути са достатъчни. Кардиото за изчистване е най-ефективно точно след силова тренировка заради изчерпания гликоген в мускулите. Друг такъв момент е веднага след сън без да приемаш никаква храна, тогава може да го правите по-продължително от 20 минути. При едно кардио което включва наистина интензивни части 30 минути са направо брутална величина... а 30 минути след силова тренировка... не мисля, че е много добре. 15 минути монотонно кардио след тренировка е екстра.
Също така искам да добавя, ако някой ви каже "Кардиото гори мускули" не му вярвайте. Гори..? Мускулите да не са дърва, че да горят? Както и да е, проблема не в кардиото, а в храненето. Ако днес сте яли около 1000 калории да речем, при положение, че средно ви трябват 2000 какво се получава? Тялото ви усеща, че няма достатъчно калории да функционира и тръгва да ги набавя от мазнините а веднага след тях започва мускулите.
Ако желаете да добавите нещо или просто да изразите мнението си, можете да го направите с един коментар под статията.